Semakan E-Penyata Gaji Online (e-Gaji), Pendaftaran dan semakan online BR1M, PR1MA, MYHOME, MYLESEN, PLKN, RMR1M, KDR1M, SPM, STPM, UPU ONLINE.

Daftar Online PR1MA - Perumahan Rakyat 1Malaysia

Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) Berhad telah ditubuhkan selaras dengan Akta PR1MA 2012. PR1MA bertanggungjawab untuk merancang, membangun, membina dan menyenggara perumahan gaya hidup berpatutan untuk rakyat berpendapatan sederhana di kawasan bandar-bandar utama. Pendapatan sederhana didefinasikan sebagai pendapatan bulanan isi rumah (suami dan isteri) antara RM2,500 hingga RM7,500.00

YAB Perdana Menteri Malaysia menyedari bebanan kewangan yang dihadapi oleh penduduk bandar yang perpendapatan sederhana akibat pembangunan yang pesat di Malaysia. Wawasan beliau adalah untuk mengimbang semula bantuan yang diberi kepada rakyat di luar bandar serta di kawasan bandar. 

PR1MA adalah salah satu daripada pelbagai usaha murni yang dilaksanakan untuk membantu rakyat menguruskan kos sara hidup di kawasan bandar. PR1MA akan menjadi perintis yang mensasarkan golongan perpendapatan sederhana dengan menawarkan rumah diantara RM100,000 hingga RM400,000 yang dibangunkan di pembangunan komuniti yang mampan.

Syarat memohon PR1MA
  • Pemohon mestilah Warganegara Malaysia.
  • Pemohon mestilah berumur sekurang- kurangnya 21 tahun semasa permohonan dibuat.
  • Permohonan terbuka kepada individu atau keluarga (suami dan isteri) dengan pendapatan purata bulanan isi rumah antara RM2,500 – RM 7,500.
  • Pemohon dan pasangan tidak memiliki lebih daripada satu hartanah.
  • Syarat-syarat tambahan mengikut negeri-negeri.
Nota:
  • Perumahan PR1MA akan diperuntukkan melalui proses pengundian terbuka.
  • Pemilihan unit rumah oleh pemilik yang terpilih akan mengikut turutan cabutan undian.
  • Moratorium selama 10 tahun akan dikenakan dimana rumah PR1MA tidak boleh dijual atau dipindah milik tanpa kebenaran pihak PR1MA.
  • Pemilik wajib mendiami rumah PR1MA tersebut.
Cara Memohon PR1MA - Perumahan Rakyat 1Malaysia

Klik untuk Daftar Online PR1MA - Perumahan Rakyat 1Malaysia
Johor, Kedah, Kelantan, Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Sabah,Sarawak, Selangor, Terengganu, Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, Labuan, Putrajaya,
Daftar Online PR1MA - Perumahan Rakyat 1Malaysia
Anonymous
delete

may i know where can i search or know the location for the pr1ma housing area?

macam mane nak register ye?

assalam,byak kali daftar,tp xdpt pengesahan kt email pn..cmne ek?

cm ne nk register.. payah bebenor.. adeh :((

phal ssh bebeno nk register nih??

susah sangat nak buka website dan daftar.. eeeeee.

Betul tu..dh baper kali daftar..apa notification pun tak terima...

mcm ner nk tau kite da bejaye daftar? die kate dlm mase 14 hr.. tp nie da masok sbuln dah nie,,

boleh dapt kE?sebelum2 ni pun ssh...mcm2 hal

Saya dh terima e-mail.. ttp link dia x berfungsi... Nak kena buat ape pulak lepas nie... Tolong bg jawapan sat...?

Anonymous
delete

rmh ni mcm mana ye? mcm semi d tu k mcm rmh flat?

Anonymous
delete

Sy dh daftar mcm mane nk tau status diterima atau ditolak

Anonymous
delete

clik daftar tak dapat...alas an nombor kad pengenalan sudah ada dalam system...bila masa pula saya daftar....?????

Nak bagi ngn xmau bg sama bnyak ja..

Anonymous
delete

Bagaimana nak hubungi talian aduan..no ic saya telah digunakan org lain???

Anonymous
delete

ssh btl la nk isi prima ni.. bgi pihak prima tolong mudah kan urusan...

Anonymous
delete

prima tolong mudah kan urusan untuk mendaftar

Anonymous
delete

tolong mudah kan

Anonymous
delete

Mana jawapan nya..................

fauzanah ana
delete

memang betul la sye pun mnghadapi masalah y sama eeee cm x nak bg je?????

Anonymous
delete

tul 2..cam x nk bagi je ni....

Anonymous
delete

Dh lebih 14 ari nungu tp xder ape pon betul ke tipu?

Anonymous
delete

AKU MOHON LAME DAH TAPI TAK DAPT2 LG NI...LETIH MENUNGGU..

Anonymous
delete

macammana nak tahu status permohonan kita diterima atau tidak..nak chek kat mana ye

kata rumah 1 malaysia..kenapa balu xbolh mohon...ap rumah yg sepatutny tuk balu mohon..kenapa mesti ad layak tak layak...

Da apply tapi xde ape2 tindak balas pun...amat mengecewakan

Asyik cakap je....mana rumahnye. Habuk pon tarak.

Selamat malam sahabat, terima kasih kunjungannya :)

Have a nice sunday my friend